מרכיבי האוטובוס כיום הם דבר שבשגרה. אך איך בעצם מתבצע התהליך ומה הוא נותן?
בארץ יש כיום כמה חברות שמרכיבות את האוטובוסים והמיניבוסים מבפנים. כמו קוסטה, אלכס ,פלדמן ועוד…
האוטובוסים המיניבוסים וכל רכבי ההסעות מגיעים לחברות אלה כשלדה (ריקים מבפנים ללא מושבים וכו') חברות אלה מרכיבות את רכבי ההסעות מא' ועד ת'.
רכבי הסעות אלה מגיעים בגימורים שונים מהפשוטים ועד היקרים ביותר. זה יכול להתחיל במושבים פשוטים מבד זול יחסית ולהגיע עד למושבי עור אורגינל שמגיעים לשווי של אלפי שקלים.
תאורה – ברכבי ההסעות החדשים יש כמה אפשריות תאורה כדי להנעים את נסיעת הנוסעים במצבים שונים.
יש תאורת קריאה, כדי לאפשר לחלק מהנוסעים לקרוא בזמן הנסיעה ולחלק השני לישון או לעשות דבר אחר.
תאורה ללילה, שמאפשרת לנוסעים ליהנות מתאורה מיוחדת לנסיעות ליליות. תאורה אולטרה סגולה, שגורמת לנוסעים בתוך המיניבוס או האוטובוס אווירה ייחודית והופכת את הנסיעה לחוויה.
מיזוג אוויר – ברכבי ההסעות החדשים ,מיניבוסים ואוטובוסים ישנם היום את מערכות המיזוג המתקדמות בעולם שעובדות על פי תקן אירופאי. לנהג יש מערכת מיזוג משלו כדי לאפשר לנוסעים מיזוג אויר כרצונם.
לנוסעים יש מערכת מיזוג אוויר משלהם מהחדשות והמתקדמות בעולם.
מולטימדיה – ברכבי ההסעות החדשים, אוטובוסים ומיניבוסים יש התקנה של רמקולים לאורך כל רכבי ההסעות.
בנוסף מערכת מולטימדיה מתקדמת עם חיבור לDVD ומסך טלוויזיה .
כל החיבור הזה גורם לנסיעה להיות חוויה עם מוזיקה באיכות טובה ואפשרות לסרטים בנסיעות ארוכות.
ישנם גם רכבים שיש בהם מסך על כל מושב מלבד המסך הגדול במרכז רכב ההסעות.
יש גם רכבי הסעות שיש בהם אוזניות אלחוטיות לכל נוסע שיכול לבחור אם להזין למוזיקה ולסרט או לישון בזמן הנסיעה.
רצפה וקירות רכבי ההסעות – חלק זה או בעצם פנים רכבי ההסעות ,אוטובוסים ומיניבוסים מבפנים.
זה מתחיל מרצפה איכותית וחדשה מפרקט או מפלסטיק.
קירות המתאימים לצבעיי המיניבוס או האוטובוס בדרך כלל עשויים מבד או עור עם גימור עץ או דמוי עץ עליהם.
תקרה המגיעה עם תאורה עלייה וגם עשויה מבד או עור וגימור של עץ
מושבים – ברכבי ההסעות החדשים, אוטובוסים ומיניבוסים יש כיום מושבים מפוארים ונוחים.
המושבים כוללים , מושב אורטופדי שמאפשר לנוסע להעביר את הנסיעה מבלי לשים לב לכך.
מושב עור או דמוי עור שנותן מראה יפה וייחודי לרכבי ההסעות מבפנים.
***חגורת בטיחות ששומרת על הנוסע***
ברכבי ההסעות המפוארים יותר יש ידית ששולטת במשענת עם אפשרות לחצי שכיבה, ממש כמו במטוס.
לסיכום – כמו רומא גם האוטובוס לא נבנה ביום אחד וכל פרט קטן בו עבר עבודה ומחשבה רבה.